"Zarządzanie Publiczne" volume 28

full volume download

 

Stanisław Mazur (ed.)
Kraków 2014
ISSN: 1898-3529

 

Content:

Paweł Białynicki-Birula
Społeczny kontekst poznania i wiedzy
[The social context of knowledge and cognition], pp. 5-14

doi: 10.7366/1898352922801

Tomasz Grzegorz Grosse
Geoekonomia jako paradygmat zarządzania rozwojem – przykład Chin
[Geoeconomics as a paradigm of development management – the example of China], pp. 15-31

doi: 10.7366/1898352922802

Seweryn Krupnik, Konrad Turek
Using Pragmatic Grounded Theory in the evaluation of public policies
[Wykorzystanie pragmatycznej teorii ugruntowanej w ewaluacji polityk publicznych], pp. 32-48

doi: 10.7366/1898352922803

Monika Murzyn-Kupisz
Społeczno-ekonomiczne oddziaływanie muzeów
[Socio-economic impact of museums], pp. 49-62

doi: 10.7366/1898352922804

Piotr Koryś, Cezary Trutkowski
Nie jest tak dobrze czy nie jest tak źle? Zmiany poziomu percepcji korupcji w Polsce w świetle badań społecznych
[Is it not too bad or not too good? Changes in the perception of the prevalence of corruption in Poland in the light of social studies], pp. 63-83

doi: 10.7366/1898352922805

Selection of classic texts

James G. March, Johan P. Olsen
Logika stosowności
[The logic of appropriateness], pp. 84-105

doi: 10.7366/1898352922806

Interviews

O lobbingu, jego złej prasie i nieocenionych pożytkach dla dobrego rządzenia Wywiad z Bartoszem Kwiatkowskim z CEC Government Relations
[About lobbying, its bad reputation and invaluable benefits for good governance. An interview with Bartosz Kwiatkowski of CEC Government Relations], pp. 106-110

doi: 10.7366/1898352922807