LITERATURA / REFERENCES
- Ambrose T., Paine C. (2006). Museum Basics. London, New York: Routledge.
- Barańska K. (2011). „Misja jako narzędzie przezwyciężania współczesnych aporii muzealnych”, w: D. Folga-Januszewska, B. Gutowski (red.), Ekonomia muzeum. Materiały polsko-brytyjskiej konferencji naukowej. Kraków: Universitas.
- Barańska K. (2013). Muzeum w sieci znaczeń. Zarządzanie z perspektywy nauk humanistycznych. Kraków: Attyka.
- Bianchini F., Albano R., Bollo A. (2013). „The regenerative impacts of the European City/Capital of Culture events”, w: M.E. Leary, J. McCarthy (red.), The Routledge Companion to Urban Regeneration. London: Routledge.
- Bianchini F., Parkinson M. (red.) (1993). Cultural Policy and Urban Regeneration: The West European Experience. Manchester: Manchester University Press.
- Black G. (2012). Transforming Museums in the Twenty-first Century. London: Routledge.
- Couch Ch., Farr S.J. (2000). „Museums, galleries, tourism and regeneration: Some experiences from Liverpool”, Built Environment, t. 26, nr 2, s. 152-163.
- Cuno J. (red.) (2004). Whose Muse? Art Museums and the Public Trust. Princeton: Princeton University Press.
- Dragićević-Šešić M., Stojković B. (2010). Kultura: zarządzanie, animacja, marketing (przekł. J. Ambroziak). Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Evans G. (2005). „Measure for measure. Evaluating the evidence of culture’s contribution to regeneration”, Urban Studies, t. 42, nr 5/6, s. 959-983.
- Feldstein M. (red.) (1991). The Economics of Art Museums. Chicago: University of Chicago Press.
- Florida R. (2010). Narodziny klasy kreatywnej (przekł. T. Krzyżanowski, M. Penkala). Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Folga-Januszewska D. (2008). „Muzeum: definicja i pojęcie. Czym jest muzeum dzisiaj?”, Muzealnictwo, nr 49, s. 200-203.
- Folga-Januszewska D., Gutowski B. (red.) (2011). Ekonomia muzeum. Materiały polsko-brytyjskiej konferencji naukowej. Kraków: Universitas.
- Frey B.S. (1998). „Superstar museums: An economic analysis”, Journal of Cultural Economics, nr 22, s. 113-125.
- Frey B.S., Meier S. (2006a). „Cultural economics”, w: S. Macdonald (red.), A Companion to Museum Studies. Malden: Wiley-Blackwell.
- Frey B.S., Meier S. (2006b). „The economics of museums”, w: V.A. Ginsburgh, D. Throsby (red.), Handbook of the Economics of Art and Culture, t. 1. Amsterdam: North-Holland/Elsevier.
- Gassler R.S., Grace R. (1980). „The economic functions of nonprofit enterprise: The case of art museums”, Journal of Cultural Economics, t. 4, nr 1, s. 19-32.
- Greffe X. (2011). „The economic impact of the Louvre”, The Journal of Arts Management, Law and Society, nr 41, s. 121-137.
- Grodach C. (2013). „Towards sustainable cultureled regeneration”, w: M.E. Leary, J. McCarthy (red.), The Routledge Companion to Urban Regeneration. London: Routledge.
- GUS (2013). Kultura w 2012 r. Warszawa: GUS.
- Howard P. (2003). Heritage. Management, Interpretation, Identity. London, New York: Continuum.
- Hyslop D. (2011). „Dziesięciolecie Tate Modern w Londynie – kultura i rewitalizacja miasta”, w: D. Folga-Januszewska, B. Gutowski (red.), Ekonomia muzeum. Materiały polsko-brytyjskiej konferencji naukowej. Kraków: Universitas.
- Ignatowicz-Woźniakowska D. (2013). „Konserwacja muzealna w świetle działań konserwatorów Muzeum Narodowego w Warszawie”, w: M. Wiśniewski, B. Szyper (red.), Akademia Dziedzictwa 2001-2013. Przegląd problemów badawczych z zakresu zarządzania i ochrony dziedzictwa kulturowego w Polsce. Kraków: Międzynarodowe Centrum Kultury.
- Jagodzińska K. (2013). „Rewitalizacyjna funkcja kultury i dziedzictwa kulturowego”, w: J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla (red.), Kultura a rozwój. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Janus A., Kawęcka D. (2013). „Od hegemonicznego dyskursu dziedzictwa (AHD) ku demokratyzacji udziału w kulturze – przemiany relacji muzeum-zwiedzający i ewolucja nowych form uczestnictwa w kształtowaniu, przekazywaniu i upowszechnianiu dziedzictwa”, w: E. Januszek, M. Jarząbek, M. Kobielska (red.), Twórca–dzieło–badacz. Między dyscyplinami humanistyki. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Johnson P. (2003). „Museums”, w: R. Towse (red.), A Handbook of Cultural Economics. Cheltenham: Edward Elgar.
- Johnson P., Thomas B. (1992). Tourism, Museums and the Local Economy. The Economic Impact of the North of England Open Air Museum at Beamish. Aldershot: Edward Elgar.
- Johnson P., Thomas B. (1998). „The economics of museums: a research perspective”, Journal of Cultural Economics, nr 22, s. 75-85.
- Kowalska A. (red.) (2012). Muzeum w świetle reflektorów. Wystawa – naukowe laboratorium czy artystyczna kreacja? Kraków: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa.
- MacDonald S. (red.) (2006). A Companion to Museum Studies. Malden: Wiley-Blackwell.
- Maciejewska M., Graczyk L. (red.) (2013). Muzea prywatne kolekcje lokalne. Raport z badań. Bydgoszcz: Fundacja AriAri.
- McLean F. (1997). Marketing the Museum. London: Routledge.
- McLean F. (2008). „Museums and the representation of identity”, w: B. Graham, P. Howard (red.), The Ashgate research companion to heritage and identity. Aldershot: Ashgate.
- Murzyn-Kupisz M. (2012). Dziedzictwo kulturowe a rozwój lokalny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
- Murzyn-Kupisz M. (2013), „Potencjał ’dzielnic kultury’ we wzmacnianiu roli kultury w rozwoju ośrodka metropolitalnego. Doświadczenia Krakowa”, w: A. Klasik (red.), Rozwój gospodarki kreatywnej na obszarach metropolitalnych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
- Murzyn-Kupisz M., Działek J. (2013). „Cultural heritage in building and enhancing social capital”, Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development, nr 1, s. 35-54.
- Murzyn-Kupisz M., Działek J. (2014). „Muzea a budowanie kapitału społecznego w środowisku lokalnym”, Rocznik Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, w druku.
- Oldenburg R. (1999). The Great Good Place. New York: Da Capo Press.
- Plaza B., Haarich S.N. (2009). „Museums for urban regeneration? Exploring conditions for their effectiveness”, Journal of Urban Regeneration and Renewal, t. 2, nr 3, 259-271.
- Pommerehne W.W., Feld L.P. (1997). „The impact of museum purchase on the auction prices of paintings”, Journal of Cultural Economics, nr 21, s. 249-271.
- Potocka M.A. (2011). „Ekonomia – muzeum – kolekcja – rynek – misja. Tajemnice i ambicje”, w: D. Folga-Januszewska, B. Gutowski (red.), Ekonomia muzeum. Materiały polsko-brytyjskiej konferencji naukowej. Kraków: Universitas.
- Sandell R. (1998). „Museums as agents of social inclusion”, Museum Management and Curatorship, nr 4, s. 401-418.
- Sandell R. (red.) (2002). Museums, Society, Inequality. London: Routledge.
- Scott C. (2003). „Museums and impact”, The Museum Journal, nr 3, s. 293-310.
- Scott C. (2006). „Museums: impact and value”, Cultural Trends, nr 1, s. 45-75.
- Silverman L.H. (2010). The Social Work of Museums. London: Routledge.
- Simon N. (2010). The Participatory Museum. Santa Cruz: Museum 2.0.
- Szostak A. (2013). „Marketing w organizacjach non-profit. Strategia marketingowa Muzeum Historycznego Miasta Krakowa”, w: M. Wiśniewski, B. Szyper (red.), Akademia Dziedzictwa 2001-2013. Przegląd problemów badawczych z zakresu zarządzania i ochrony dziedzictwa kulturowego w Polsce. Kraków: Międzynarodowe Centrum Kultury.
- Throsby D. (2008). „The concentric circles model of the cultural industries”, Cultural Trends, nr 3, s. 147-164.
- Throsby D. (2010). Ekonomia i kultura (przekł. O. Siara). Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Towse R. (2010). Ekonomia kultury. Kompendium (przekł. H. Dębowski, K.L. Pogorzelski, Ł.M. Skrok). Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Tufts S., Milne S. (1999). „Museums: A supplyside perspective”, Annals of Tourism Research, nr 3, s. 613-631.
- Vergo P. (red.) (1989). The New Museology. London: Reaktion Books.
- Vivant E. (2011). „Who brands whom? The role of local authorities in the branching of art museums”, The Town Planning Review, nr 1, s. 99-115.
- Waniek J. (2011). „Terapia muzealna”, w: D. Folga-Januszewska, B. Gutowski (red.), Ekonomia muzeum. Materiały polsko-brytyjskiej konferencji naukowej. Kraków: Universitas.
- Zalasińska K. (2013). „Muzea uwikłane w rynek sztuki”, MOCAK Forum, t. 1, nr 6, s. 26-29.
|