LITERATURA / REFERENCES
- Andersson, T.D. (2013). Triple impact assessments of sport events. W: S. Söderman, H. Dolles H. (red.), Handbook of Research on Sport and Business. Northampton, MA: Edward Elgar Publishing Ltd.
- Antonowicz, D., Kossakowski, R., Szlendak, T. (2011). Ostatni bastion antykonsumeryzmu? Kibice industrialni w dobie komercjalizacji sportu. Studia Socjologiczne, 3.
- Avraham, E. (2014). Hosting events as a tool for restoring destination image. International Journal of Event Management Research, 8 (1).
- Baade, R., Matheson, V. (2015). An Analysis of Drivers of Mega-Events in Emerging Economies. Worcester, Massachusetts: Department of Economics and Accounting College of the Holy Cross.
- Borowski, J. (red.) (2010). Raport na temat wpływu przygotowań i organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 na gospodarkę Polski. Warszawa: Ministerstwo Sportu i Turystyki (raport Impact).
- Borowski, J. (red.) (2012). Aktualizacja Raportu na temat wpływu przygotowań i organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM na gospodarkę Polski, przygotowana na zlecenie spółki celowej Ministra Sportu i Turystyki, Warszawa: PL.2012 Sp. z o.o.
- Bramwell, B. (1997). Strategic planning before and after a mega-event. Tourism Management, 18.
- Buchowski, M., Kowalska, M.Z. (red.) (2014). Nie tylko piłka w grze. Antropologiczne interpretacje Euro 2012, Poznań: Nauka i Innowacje.
- Burszta, W.J., Czubaj, M., (2012a). Euro 2012 – karnawał zwykłych kibiców i piłkarska kultura uśmiechu. W: W.J. Burszta i in., Stadion, miasto, kultura – EURO 2012 i przemiany kultury polskiej. „Święto” – rok 2012. Warszawa: Instytut Badań Przestrzeni Publicznej Akademii Sztuk Pięknych.
- Burszta, W.J., Czubaj, M. (2012b). Miasto – stadion – kultura: globalny przemysł sportowy i lokalne aspiracje. W: W.J. Burszta i in., Stadion, miasto, kultura – EURO 2012 i przemiany kultury polskiej: EURO przed „świętem” – rok 2011. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Burszta, W.J., Czubaj, M., Drozda, J., Duchowski, M., Filiciak, M., Jaskułowski, K., Litorowicz, A., Majewski, P., Sekuła, E.A., Thel, K. (2012a). Stadion, miasto, kultura – EURO 2012 i przemiany kultury polskiej: EURO przed „świętem” – rok 2011. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Burszta W.J., Czubaj, M., Drozda, J., Duchowski, M., Litorowicz, A., Majewski, P., Myszkorowski, J., Sekuła, E.A., Thel, K. (2012b). Stadion, miasto, kultura – EURO 2012 i przemiany kultury polskiej. „Święto” – rok 2012. Warszawa: Instytut Badań Przestrzeni
Publicznej Akademii Sztuk Pięknych.
- Cantarelli, C.C., Flyvbjerg, B., Molin, E.J.E., van Wee, B. (2010). Lock-in and its influence on the project performance of large-scale transportation infrastructure projects. Investigating the way in which lock-in can emerge and affect cost overruns. Environment and
Planning B: Planning and Design, 37 (5).
- Custodio, M.J.F., Couveia, P.M.D.C.B. (2007), Evaluation of the cognitive of the country/destination by the media during the coverage of mega events: The case of UEFA 2014TM in Portugal, International Journal of Tourism Research, 9, 14–35.
- Czapiński, J., Panek, T. (red.), (2013). Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
- Ćwiąkała, T., Stanowski, K. (2014), Sawicki o tym, jak z kasy PZPN wypływały pieniądze (wywiad z Sawickim), http://weszlo.com/2014/04/28/sawicki-o-tym-jak-z-kasy-pzpn-wyplywaly-pieniadze/ (dostęp 03.08.2016).
- Dembek, A., Włoch, R. (2014). The impact of a sports mega-event on the international image of a country: The case of Poland hosting UEFA Euro 2012.
- erspectives. Review of International Affairs, 1. Elster, J. (1989). Social norms and economic theory. Journal of Economic Perspectives, 3(4), 99–117.
- Flyvbjerg, B. (2005). Design by deception: The politics of megaproject approval. Harvard Design Magazine, Spring/Summer, 22.
- Grobelny R. (2012). Prezydent Poznania: Około 20 mln zł debetu po Euro 2012, http:/hoga.pl/lifestyle/prezydent-poznania-okolo-20-mln-zl-debetu-po-euro-2012/ (dostęp 21.03.2016).
- Hausner, J., Mazur, S. (red.), Antoszewski, A., Bendyk, E., Frączek, M., Giza, A., Gorzelak, G., Izdebski, H., Matyja, R., Nowak, B.E., Raciborski, J., Reiter, J., Sześciło, D. (2015). Państwo i My. Osiem grzechów głównych Rzeczypospolitej, Kraków: Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej.
- Hawranek, M., Opryszek, S. (2016). Kogo ogrzewa olimpijski znicz, Gazeta Wyborcza, 6–7 sierpnia.
- Horne, J., Manzenreiter, W. (2006). An introduction to the sociology of sports mega-events. Sociological Review, 54 (supplement: 2).
- Illustrated Oxford Dictionary (edycja polska), (2004). Klauser, F. (2011). The exemplification of ‘fan zones’: mediating mechanism in the reproduction. Urban Studies, 45 (15).
- Kowalczyk, A. (2008). Współczesna turystyka kulturowa – między tradycją a nowoczesnością. W: A. Kowalczyk (red.), Turystyka kulturowa (spojrzenie geograficzne). Warszawa: Uniwersytet Warszawski. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych.
- Kowalczyk, A., Derek, M. (2010). Zagospodarowanie turystyczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Kozak M.W. (2017). Wielkie wydarzenia a rozwój. Mechanizm i jego składowe na przykładzie EURO 2012. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Kozak, M. (2015). Analiza mechanizmu wielkiej imprezy sportowej. W: M. Kazimierczak (red.), Turystyka sportowa. Społeczno-kulturowy potencjał i perspektywy rozwoju. Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego.
- Kozak, M.W. (2009). Turystyka i polityka turystyczna a rozwój: między starym a nowym paradygmatem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Meyer-Künzel, M. (2007). Urban development with olympic games and world exhibitions – is it possible to plan usage? W: S. Lentz (red.), Restructuring Eastern Germany. Berlin–Heidelberg–New York: Springer.
- Ministerstwo Sportu i Turystyki (2012). Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięć EURO 2012 oraz z wykonanych działań dotyczących realizacji przygotowań Polski do finałowego turnieju mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012™ (grudzień 2011 r. – lipiec 2012 r.). Warszawa: Ministerstwo Sportu i Turystyki.
- Phillips, C.A. (2012), Municipalities and the Mega-Event. A Comparative Urban Analysis, Ph.D. Thesis, McMaster University, Political Science.
- Pietrewicz, M., Małczyński, P. (2014). Mistrzostwa Europy w oczach kibiców, czyli o odmiennym postrzeganiu Euro 2012. W: M. Buchowski, M.Z. Kowalska (red.), Nie tylko piłka w grze. Antropologiczne interpretacje Euro 2012, Poznań: Nauka i Innowacje.
pp (2015). TVP negocjuje zakup praw do igrzysk olimpijskich od Eurosportu, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/TVP-negocjuje-zakup-prawdo-igrzysk-olimpijskich-od-eurosportu# (dostęp 5.07.2016).
- Rohrscheidt von, A.M. (2008). Turystyka kulturowa – wokół definicji. Turystyka Kulturowa, 1, http://www.turystykakulturowa.org/pdf/2008_11_01.pdf (dostęp 20.08.2016).
- Schmidt, D.A. (1986). Analyzing political risks. Business Horizons, 4 (29).
- Smith, A.C.T., Stewart, B. (2013). The special features of sport: A critical revisit. W: S. Söderman, H. Dolles (red.), Handbook of Research on Sport and Business. Northampton, MA: Edward Elgar Publishing Ltd.
- Söderman, S., Dolles, H. (red.) (2013). Handbook of Research on Sport and Business. Northampton, MA: Edward Elgar Publishing Ltd.
- Szczepański, D. (2017). A teraz was zastrzelimy. Gazeta Wyborcza, 11–12 marca (Magazyn Świąteczny), 2.
- Tetłak, K. (2016). Poland: classification of income from professional sports activities. Global Sports Law and Taxation Reports, 7 (2) (dostęp 06.08.2017).
- Tetłak, K., Molenaar, D. (2012). Tax exemptions for EURO 2012 in Poland and Ukraine. European Taxation, 54 (4).
- Woźniak, W. (2015). Euro 2012 i Kraków 2022. Polskie elity polityczne wobec wielkich imprez sportowych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 11 (2).
- Zimbalist, A. (2015). Circus Maximus: The Economic Gamble Behind Hosting the Olympics and the World Cup. Washington: Brookings Institution Press.
|