LITERATURA / REFERENCES
- Ansell, Ch., Gash, A. (2008). Collaborative governance in theory and practice. Journal of Public Administration Research and Theory, 4 (18), 543–571.
- Ball, S. J. (2003). Class Strategies and the Education Market. The Middle Classes and Social Advantage. London: Routledge Falmer.
- Boni, M. (red.) (2009). Polska 2030. Wyzwania rozwojowe. Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
- Chhotray, V., Stoker, G. (2008). Governance Theory and Practice: A Cross-Disciplinary Approach. New York: Palgrave Macmillan.
- Dolata, R. (2009). Cicha rewolucja w polskiej oświacie – proces różnicowania się gimnazjów w dużych miastach. W: B. Niemierko, K. Szmigel (red.), Badania międzynarodowe i zagraniczne wzory w diagnostyce edukacyjnej (s. 111–123). Kielce: Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej.
- Dolata, R. (2013). Międzyszkolne zróżnicowanie wyników nauczania na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum. Raport podsumowujący. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
- Dunn, E. (2008). Prywatyzując Polskę: bobofruty, wielki biznes i transformacja pracy, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
- Fábián, A. (2010). New public management and what comes after. Current Issues of Business & Law, 1 (5), 41–56.
- Hausner, J. (2015). Governance i jego konceptualne podstawy. W: S. Mazur (red.), Współzarządzanie publiczne (s. 17–37). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Herbst J. (2013). Zlecanie zadań publicznych jednostek samorządu terytorialnego organizacjom pozarządowym w Polsce – diagnoza sytuacji, trendy. Niepublikowany raport przygotowany w ramach projektu „Od partnerstwa do kooperacji”, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i Centrum Inicjatyw Obywatelskich.
- Herbst, M., Herczyński, J., Levitas, A. (2009). Finansowanie oświaty w Polsce. Diagnoza, dylematy, możliwości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Herbst M., Wojciuk, A. (2014). Common origin, different paths. Transformation of education systems in the Czech Republic, Slovakia, Hungary and Poland. GRINCOH Working Paper Series, 4.07.
- Howlet, M. (2011). Designing Public Policies. Principles and Instruments. Abingdon–New York: Routledge.
- Izdebski, H. (2007). Od administracji publicznej do public governance. Zarządzanie Publiczne, 1, 7–20.
- Kaufman, R. (2007). Market reform and social protection: Lessons from the Czech Republic, Hungary, and Poland. East European Politics & Societies, 1 (21), 111–125.
- Kopańska, A. (2013). Podział zadań publicznych między szczeble administracji publicznej a problemy koordynacji i regulacji w zakresie jakości rządzenia. W: J. Wilkin (red.), Jakość rządzenia w Polsce (s. 242–264). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Kozek, W. (red.) (2011). Gra o jutro usług publicznych w Polsce. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
- Krzyszkowski, J. (2013). Pomoc społeczna wobec starzenia się społeczeństwa polskiego. Przegląd socjologiczny, 62, 9–32.
- Lobina, E., Kishimoto, S., Petitjean, O. (2014). Here to Stay: Water Remunicipalisation as a Alobal Trend. Amsterdam– Paris–London: Public Services International Research Unit–Multinational Observatory–Transnational Institute.
- Lutyński, J. (1977). Działania pozorne. Kultura i Społeczeństwo, 2, 69–78.
- Lynn, L.E. Jr. (2012). The many faces of governance: Adaptation? Transformation? Both? Neither?.W: D. Levi-Faur (red.), The Oxford Handbook of Governance. Oxford: Oxford University Press.
- Mazur, S. (red.) (2015). Współzarządzanie publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Milbourne, L., Cushman, M. (2012). From the third sector to the big society: how changing UK Government policies have eroded third sector trust. Voluntas: International Journal of Voluntary and Non-Profit Organisations, 2 (24), 485–508.
- OECD (1997). Contracting Out Government Services: Best Practices Guidelines and Case Studies. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development.
- OECD (2002) Distributed Public Governance: Agencies, Authorities and Other Government Bodies. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development.
- OECD (2005) Modernising Government: The Way Forward. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development.
- Offe, C. (1995). Projektowanie instytucji w krajach Europy Wschodniej w okresie przemian. W: J. Hausner (red.), Narodziny demokratycznych instytucji, Studia nad systemem reprezentacji interesów, t. 3. Kraków: Akademia Ekonomiczna.
- Offe, C. (2012). Governance – „puste pojęcie” czy naukowy program badawczy? Zarządzanie Publiczne, 3 (21), 90–102.
- ONZ (2005). Unlocking the Human Potential for Public Sector Performance. World Public Sector Report 2005. New York: United Nations.
- Osborne, S.P. (red.) (2010). The New Public Governance?: Emerging Perspectives on the Theory and Practice of Public Governance. London–New York: Routledge.
- Peters, G.A., Pierre, J. (1998). Governance without government? Rethinking public administraton. Journal of Public Administration Research and Theory, 2 (8), 223–243.
- Piotrowski, A. (1998). O Jana Lutyńskiego koncepcji działań pozornych. Kultura i Społeczeństwo, XLII, 39–50.
- Polanyi, K. (2011). Wielka transformacja. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Pollitt, Ch., Bouckaert, G. (2011). Public Management Reform: A Comparative Analysis – New Public Management, Governance, and the Neo–Weberian State. Oxford: Oxford University Press.
- PAP (2016). Zalewska: pod koniec czerwca decyzja dot. zmian systemu edukacji. Polska Agencja Prasowa, 10.02.2016.
- Radwan, A. (2014). Wyprowadzanie Karty nauczyciela tylnymi drzwiami. MEN zachęca do likwidacji szkół, w których obowiązuje. GazetaPrawna.pl, 22.10.2014. Pobrane z: http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/830462,men-zacheca-samorzady-do-likwidacji-placowek-w-ktorych-obowiazuje-karta-nauczyciela.html [dostęp: 26.02.2016].
- Rhodes, R.A.W. (2012). Waves of governance. W: D. Levi-Faur (red.), The Oxford Handbook of Governance (s. 33–48). Oxford: Oxford University Press.
- Sadura, P. (2014). Państwo i nierówności w systemie edukacji: kierunki działań. W: B. Kłos, J. Szymańczak (red.), Nierówności społeczne w Polsce (s. 161–186). Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe.
- Staniszkis, J. (2006). Ontologia socjalizmu. Nowy Sącz‒Kraków: Ośrodek Myśli Politycznej‒Wydawnictwo Dante‒Wyższa Szkoła Biznesu–National Louis University.
- Staniszkis, J. (2001). Postkomunizm: próba opisu. Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
- Stasikowski, R. (2009). O pojęciu zadań publicznych (studium z zakresu nauki administracji i nauki prawa administracyjnego). Samorząd Terytorialny, 7–8, 5–27.
- Syska, M. (red.) (2010). Komercjalizacja edukacji. Konsekwencje i nowe zagrożenia. Wrocław–Warszawa: Ośrodek Myśli Społecznej im. F. Lassalle’a.
- Sześciło, D. (2014a). O wątpliwościach wokół powierzania prowadzenia szkół samorządowych. Samorząd Terytorialny, 3, 5–13.
- Sześciło, D. (2014b). Rynek – konkurencja – interes publiczny. Wyzwania prawne urynkowienia usług publicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Sześciło, D. (2015). Samoobsługowe państwo dobrobytu. Czy obywatelska koprodukcja uratuje usługi publiczne? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Szkudlarek, T. (2007). Edukacja i konstruowanie społecznych nierówności. W: J. Klebaniuk (red.), Fenomen nierówności społecznych (s. 31–52). Warszawa: Wydawnictwo Eneteia.
- Szymańczak, J. (2010). Edukacja przedszkolna w polityce oświatowej. Studia BAS, 2(22), 125–152.
- Wilkin, J. (red.) (2013). Jakość rządzenia w Polsce, Jak ją badać monitorować i poprawiać? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Verdery, K. (1996). What Was Socialism, and What Comes Next? Princeton, NJ: Princeton University Press.
- Verdery, K. (2003). The Vanishing Hectare: Property and Value in Postsocialist Transylvania. Ithaca: Cornell University Press.
- Zahorska, M. (2011). Polski „boom edukacyjny” i jego następstwa. W: M. Bucholc et al. (red.), Polska po 20 latach wolności (s. 175–190). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
- ZNP (2015). Ostatnie małe szkoły. Pobrane z: http://www.znp.edu.pl/element/2281/Ostatnie_male_szkoly [dostęp: 26.02.2016].
- Zybała, A. (2013). Polityki publiczne wobec wzorców zarządzania publicznego. Zarządzanie Publiczne, 4 (26), 34–48.
|